Friday, October 11, 2013

persoalan

 

Mengapa perlu jatuh cinta pada mereka yang bukan milik kita?

mengapa perlu memberi perasaan yang hakiki pada insan yang sementara?

Mengapa orang yang ditinggalkan dikenang kembali?

Mengapa takdir meletakkan kita dipersilangan perjalanan yang berlawanan?

Persimpangan waktu dahulu telah menjerat semula diri aku.

Persimpangan yang penuh duri menusuk hati namun tersimpannya rindu pada secebis usia.

rindu pada mereka yang telah aku tinggalkan.

rindu pada rezeki yang telah aku menolak.

adakah aku kufur nikmat?

aku mohon berikan aku jawapan pada persoalan yang sering berlegar diminda,

 

apa jua yang terjadi ada hikmahnya.

sakit, perit pedih sedih ada manisnya.

tuhan telah mengatur perjalanan yang terbaik pada hambaNya

sentiasa bersangka baik pada Pencipta.

 

Hati tidak dapat berbohong kerana jernihnya air mata….

Wednesday, May 22, 2013

beban

 

apabila tanggungjawab yang berat dibeban diatas bahu ni, kadang terasa nak merangkak pon ada. tapi apakan daya, reputasi pun perlu dijaga. maruah diri perlu diatas kepala. entah lah, aku pun tak tahu apa yang nak diluahkan. kerja belajar memang banyak. berkumpulan tu lebih sakit dari kerja seorang diri. masa tak dapat dibahagi dengan sempurna. tunggang langgang hidup sekarang. yang penting, aku lebih suka kehidupan aku sekarang berbanding kehidupan kerja di TNB dimana tiap hari kena maki hati tak tenang menggigil tiap kali bekerja tapi tak siapa yang faham dan bertanggungjawab atas kebajikan pekerja. memang surga dunia bila hujung bulan sebab gaji masuk memang banyak bertambah masa lebih bekerja. tapi hati aku ni halus. aku tak sanggup disitu.berbalik apa yang aku berada sekarang, aku terasa terkejut bila tanggungjawab diserahkan pada aku. aku takut tak mampu buat yang terbaik pada semua orang. aku kekok. aku tak yakin dengan diri aku. by hook or by crook aku paksakan relakan hati dan diri berdepan dengan cabaran begini. kerja belajar buat aku tak tidur malam. tak kenal erti nikmat tidur atau makan dengan tenang. dari awal masuk hingga sekarang aku tido merempat. atas meja, atas keyboard, dekat kelas, dekat dewan belajar… tapi hasilnya macam setitik peluh yang menitik. tak apa. aku redha. bertambah dengan beban dibahu, buatkan hidup aku lg berpusing-pusing.aku tak hidup normal macam dulu.masa tak menentu. ada saja yang perlu dibuat. yang memeritkan aku adalah event futsal baru-baru ni dimana sepatutnya organisasi perlu menguruskan futsal tersebut. memandangkan ramai jawatankuasa berkonvo, tinggalah aku dan ketua. lagi menyedihkan, bila dikerah orang yang masih berbaki, namun hampas saja yang dikasi. tak mengapa. dari sekecil-kecil benda kepada sebesar-besarnya hanya tinggal aku berdua. bila situasi tu yang menguruskan segala, pasti ada cacat cela. namun, mejoriti peserta lelaki sangat terhibur dan berpuas hati. tapi masih ada yang tidak pernah berpuas hati. menyebabkan terguris hati aku. tapi tak mengapa. mereka tak faham situasi sebenar walapun diterangkan pada mereka. event tersebut buat aku rasa tersangat jatuh ketanah. hijab yang selama ni menyelubungi mata aku tersingkap dan aku nampak apa yang benar apa yang tak. aku kesal. tapi apakan daya, tak terdaya dengan kudrat aku malah menyimpang jauh dari pemikiran cetek aku ni. aku harap, orang-orang yang punyai beban dibahu seperti aku, tolong lah sedar. buat apa-apa bukan atas kita sorang je yang suka atau minat, tapi untuk kebajikan semua komuniti yang bergantung pada kita. jangan benda yang kau suka dah setel, benda yang penting, kau butakan.. harapan aku, program yang lebih besar ni jauh lebih berjaya dari yang sebelum. Amiin.

Saturday, May 11, 2013

mati

 

mati.

mati bukan bermaksud tamatnye kehidupan kita tetapi mati adalah pembukaan kepada kehidupan kita di alam yang seterusnya dimana segala amalan didunia ini akan diperhitungkan.
mati bukan penyelesaian kepada masalah dikehidupan didunia ini tetapi pemberi masalah yang lebih besar kepada kita jika memilih kematian sebagai jalan penyelesaian kepada masalah di dunia ini.
jika kita tidak dapat menyelesaikan masalah sebelum kita mati (membunuh diri) kita menerima akibat yang lagi besar dialam yang lain dan semasa itu kita sudah tidak boleh membuat apa-apa mahupun menyesal.

hidup didunia ini adalah sebagai tempat kita mengumpul segala bekalan dialam yang lain kelak. beribadat, bertakwa, patuh segala perintah Allah n meninggalkan laranganNya adalah bekalan asas kepada kita..

Monday, April 29, 2013

I wish you can say….

 

“I'm sorry I don't understand where all of this is coming from, I thought that we were fine. your head is running wild again my dear we still have everything and it's all in your mind. You've been having real bad dreams, you used to lie so close to me, there's nothing more than empty sheets between our love, our love…”

 

 

but…. it’s all just a dream that never happen in real life..

Friday, April 26, 2013

heart attack

 

 

Puttin’ my defences up
‘Cause I don’t wanna fall in love
If I ever did that
I think I’d have a heart attack


Never put my love out on the line
Never said yes to the right guy
Never had trouble getting what I want
But when it comes to you, I’m never good enough
When I don’t care
I can play ‘em like a Ken doll
Won’t wash my hair
Then make 'em bounce like a basketball


But you make me wanna act like a girl
Paint my nails and wear high heels
Yea you, make me so nervous
That I just can’t hold your hand


You make me glow, but I cover up
Won’t let it show, so I’m
Puttin’ my defences up
Cause I don’t wanna fall in love
If I ever did that
I think I’d have a heart attack (x3)


Never break a sweat for the other guys
When you come around, I get paralyzed
And everytime I try to be myself
It comes out wrong like a cry for help
It’s just not fair
Pain’s more trouble than love is worth
I gasp for air
It feels so good, but you know it hurts


But you make me wanna act like a girl
Paint my nails and wear perfume
For you, make me so nervous
That I just can’t hold your hand
You make me glow, but I cover up
Won’t let it show, so I’m
Puttin’ my defences up
Cause I don’t wanna fall in love
If I ever did that
I think I’d have a heart attack (x3)


The feelings got lost in my lungs
They’re burning, I’d rather be numb
And there’s no one else to blame
So scared I take off and I run
I’m flying too close to the sun
And I burst into flames
You make me glow, but I cover up


Won’t let it show, so I’m
Puttin’ my defences up
‘Cause I don’t wanna fall in love
If I ever did that
I think I'd have a heart attack (x2)
I think I'd have a heart attack
I think I'd have a heart attack (x2)

Monday, April 22, 2013

kasihNya masih ada…

 

|marissa|malik|saufi|nana|amy

 

“kau banyak salah pada aku. berbalik juga padaku. kita perlu perbetul apa yang tersilap. maaf. aku pergi dulu. kau cari kehidupan kau.” marissa.

“aku tak mampu hidup tanpa kau. kau umpama sebahagian dari nyawaku. jangan pergi.” malik.

 

bulan hanya berputar dipaksinya tak lambat dan tak cepat….

 

kaukah saufi?

maaf tak. kau salah orang.

 

marissa, ada yang sanggup tunggu aku. tapi aku tetap tunggu kau.

malik, jangan tunggu aku dan jangan bazirkan masa perempuan tu. go ahead and get a new life malik..

 

sejenak…

 

|sesi perkenalan diri|

 

nama aku saufi, aku tinggal …….. blablabla

 

kau rupanya saufi… (dalam hati)

 

saufi, kau kenal aku?

betul, aku kenal kau..

 

sejenak….

 

marissa, jom aku ajak kau tengok wayang.

ha? oh! aku suka! jom.

 

kau tau, aku tak pernah alami segala ini. kau umpama mengajar aku sebahagian kecil dunia yang sebelum ini aku buta.

tak da hal punya. kau pasti gembira. banyak benda yang aku nak tunjuk pada kau.

aku rasa bahagia! sungguh!

 

aku nak bawa kau kat  satu tempat. tempatnya sunyi. kau berani?

aku suka cabaran. pasti tempat tu menarik kan! tak sabar.

marissa, pandang kiri.

tiada apa.cuma hutan… (beberapa saat) wah! cantiknya! aku tak pernah nampak kawasan ini! sungguh cantik dan menenangkan.

kat sini kau boleh tenangkan fikiran kau yang kusut.

betul… (menghayati pemandangan yang indah)

 

aku tenggelam dalam lamunan bayangan. sesaat, terasa bahagia menenggelam hati luka. semuanya berlaku sepantas kilat.

 

seharian berlalu….

 

“titt titt” (tone mesej)

celcom offer.

kecewa. mengapa kau mendiam? ?? ?? terlalu banyak persoalan.

 

saufi! kau kemana?!

aku kat sini. ada kerja sikit.

oh! jap aku datang! …………………. terdiam

aku nampak dia. maaf, hati aku terguris tanpa sedar. mata, bibir dan lidahku sedaya upaya menyembunyikan perit itu.

 

“titt titt”

marissa, tolong aku sikit boleh? rumit sikit hal ni. –saufi-

[tersenyum] ok. bleh je.. aku tolong kau.

aku gembira kerja ngan kau. lain kali tolong aku lagi ye.

tak de hal lah. aku pun gembira kerja dengan kau.

kau rindu aku?

pasti.

sama..

 

hati berbunga kembali..

 

seminggu…

marissa… aku ada benda nak cakap sikit.. –nana-

ye, ada apa nana?

pasal saufi..

kenapa dia?

aku nampak dia… aku tak suka perbuatan tu..

apa kau nampak?

em, em… aku terus terang lah. emy yang nampak sebenarnya baik kau tanya emy sendiri.

 

sejenak…

emy, aku nak tanya kau. dari hati ke hati.

ye, pasal apa ni? pelik bunyinya.

emy, aku suka kat saufi. kau kawan aku. aku nak tanya kau suka tak aku kawan dengan dia?

em… maaf, sejujur, aku tak suka kau kawan dengan dia. aku tak suka perbuatan dia. mulanya aku cuba untuk diamkan diri supaya kau tak disakiti. namun, aku faham kau lagi sakit bila kau tak tahu apa-apa..

terima kasih emy.. aku pun rasa begitu..

marissa, malik jauh lagi baik dari saufi. kau dah lama kenal malik. saufi sesaat saja.

malik ada orang lain lah emy..

oh! maaf aku tak tahu..

 

semalaman…

 

marissa, kau sibuk? aku nak bincang sikit.

ye malik. aku sibuk sangat-sangat.

sesaat. please.

baiklah..

 

marissa, aku nak confess kat kau. aku reka cerita. aku tak nak kehilangan kau. tolonglah..

aku amat faham perasaan kau, maaf aku lukakan hati kau juga..

marissa, kau ada masalah cerita kat aku. orang baru tempat kau sangat bahaya. tambah-tambah perempuan seperti kau.

em… kau saja tempat aku mengadu. aku cuma ada kau sorang saja. terkadang aku terasa hidup aku sekarang umpama drama. tapi itulah hakikat dunia ini. kau kekuatan aku. kau sorang nampak aku lemah sebab kau saja boleh kuatkan aku. takde siapa boleh tandingi kau dalam hati aku. Tuhan tak beri apa yang aku inginkan tapi Tuhan bagi apa keperluan aku. aku biarpun kau tak seperti apa yang aku idamkan (seperti saufi) namun kau lah lelaki yang aku perlukan.

apapun keadaan kau, aku sangat pasti kau akan kembali pada aku. ini kali yang ke empat. aku sebak, Tuhan telah kabulkan doa-doa aku selama ini.

kau lelaki yang tabah dan setia. maafkan aku..

kasih Tuhan pada kau masih ada. Dia sayangkan kau. Dia taknak kau jadi jauh lebih teruk. kau orang baik..

em..

 

 

SAM_1184

Saturday, April 6, 2013

I knew you were trouble when you walked in

 

Once upon time
A few mistakes ago
I was in your sights
You got me alone
You found me
You found me
You found me


I guess you didn't care
And I guess I liked that
And when I fell hard
You took a step back
Without me, without me, without me


And he's long gone
When he's next to me
And I realize the blame is on me

Cause I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Till you put me down oh

I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Now i'm lying on the cold hard ground
Oh, oh, trouble, trouble, trouble
Oh, oh, trouble, trouble, trouble


No apologies
He'll never see you cry
Pretend he doesn't know
That he's the reason why
You're drowning, you're drowning, you're drowning


And I heard you moved on
From whispers on the street
A new notch in your belt
Is all I'll ever be
And now I see, now I see, now I see
He was long gone
When he met me
And I realize the joke is on me


I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Till you put me down oh
I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Now i'm lying on the cold hard ground
Oh, oh, trouble, trouble, trouble
Oh, oh, trouble, trouble, trouble


When your sadest fear comes creeping in
That you never loved me or her or anyone or anything
Yeah


I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places I'd never been
Till you put me down oh
I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Now i'm lying on the cold hard ground
Oh, oh, trouble, trouble, trouble
Oh, oh, trouble, trouble, trouble


I knew you were trouble when you walked in
Trouble, trouble, trouble
I knew you were trouble when you walked in
Trouble, trouble, trouble!

Monday, April 1, 2013

I'm in love with criminal




He is a hustler, he's no good at all
He is a loser, he's a bum, bum, bum, bum
He lies, he bluffs, he's unreliable
He is a sucker with a gun, gun, gun, gun
I know you told me I should stay away
I know you said he's just a dog astray
He is a bad boy with a tainted heart
And even I know this ain't smart

But mama I'm in love with a criminal
And this type of love isn't rational, it's physical
Mama please don't cry, I will be alright
All reason aside I just can't deny, love the guy

He is a villain by the devil's law
He is a killer just for fun, fun, fun, fun
That man's a snitch and unpredictable
He's got no conscience, he got none, none, none, none
Oh-ooooo I know-ooooo, should've let go, but no
'Cause he is a bad boy with a tainted heart
And even I know this ain't smart

But mama I'm in love with a criminal
And this type of love isn't rational, it's physical
Mama please don't cry, I will be alright
All reason aside I just can't deny, love the guy

And he's got my name
Tattooed on his arm
His lucky charm
So I guess it's OK
He's with me
And I hear people talk (people talk)
Try to make remarks
Keep us apart
But I don't even hear
I don't care

'Cause mama I'm in love with a criminal
And this type of love isn't rational, it's physical
Mama please don't cry, I will be alright
All reason aside I just can't deny, love the guy
(Oh-ooooo I know-ooooo)
Mama I'm in love with a criminal
(Should've let go)
And this type of love isn't rational,
(But no)
It's physical
(Oh-ooooo I know-ooooo)
Mama please don't cry, I will be alright
(Should've let go)
All reason aside
(But no)
I just can't deny, love the guy

Monday, January 21, 2013

hijau

 

Bumi yang tiada rimba
Seumpama hamba
Dia dicemar manusia
Yang jahil ketawa
Bumi yang tiada udara
Bagai tiada nyawa
Pasti hilang suatu hari


Tanpa disedari
Bumi tanpa lautan
Akan kehausan
Pasti lambat laun hilang


Duniaku yang malang
Dewasa ini kita saling merayakan
Kejayaan yang akhirnya membinasakan


Apalah gunanya kematangan fikiran
Bila dijiwa kita masih lagi muda dan mentah
Ku lihat hijau


Bumiku yang kian pudar
Siapa yang melihat
Di kala kita tersedar
Mungkinkah terlewat


Korupsi, oppressi, obsessi diri
Polussi, depressi di bumi kini


Oo... anok-anok
Tok leh meghaso mandi laok
Bersaing main ghama-ghama
Ale lo ni tuo omornyo berjoto


Koto usoho jauh ke daghi malo petako
Ozon lo ni koho nipih nak nak aghi
Keno make asak hok biso, weh
Pase maknusio
Seghemo bendo-bendo di dunio
Tok leh tahe
Sapa bilo-bilo

precious thing

 

lelaki, silalah baca hati wanita.

gf: awak tak pernah bagi saya sesuatu. awak seolah-olah takut untuk memberikan bukti kepada saya. benarkah awak mencintai saya?sebentuk cincin pun tak pernah berikan pada saya. malah tiap kali birthday saya tak pernah awak berikan apa-apa pada saya..

bf: Ooo.. itu lebih penting bagi awak ya?… tunggu saya kumpul duit RM10,000.00 dulu. baru saya bagi sesuatu dekat awak. (nada sinis)

gf: bukan itu yang saya nak! sebagai contoh, kita pergi mall dan saya tertarik dengan sebentuk cincin lalu meminta awak belikan kepada saya. memang awak boleh belikan. tapi bukan itu yang saya nak. itu bukan sesuatu yang membuktikan awak mencintai saya setulus hati saya. itu dikira awak belanja saya cincin tu.. saya nak awak berikan saya sesuatu yang saya boleh nampak dan apabila rindukan awak, saya boleh lihat benda tu. saya nak sesuatu yang saya tak pernah mintak dan awak secara tiba-tiba memberikannya kepada saya. walaupun harganya tak sampai RM5.00. Itu yang lebih berharga dari apa yang saya mintak.

bf: ok. saya faham..

gf: maaf buat awak terasa.

kenapa,

 

kenapa dalam ramai-ramai orang saya jumpa awak?

kenapa dalam ramai-ramai orang awak jumpa saya?

dan masing-masing mempunyai perasaan yang sama?

sebab Tuhan jodohkan kita berdua tika itu.

sehingga bila kita pun tidak tahu. :)

Wednesday, January 16, 2013

Monday, January 14, 2013

Seputih salju

 

Saat aku memelukmu,

Aku rasakan seperti ais menyentuh lembut kedadaku.

Dan mulai cair membasuh hitam hatiku.

Saat kehitaman mengalir bersama cairanmu,

menyisih dari hatiku,

Saat itu menerbitkan rasa sayu.

Menggeletar setiap nadi tubuhku

Terasa hinanya aku.

Menyiksa diri dengan buaian dosa,

Bergelumang dan bermandikan maksiat.

Tika itu, aku merasa setitis kesucian.

Cuba untuk membersihkan diri yang berdosa ini…

Thursday, January 10, 2013

Unfortunately.

 

9504_282594721862609_669224557_n

Segala kejadian yang telah diaturkan olehNya mempunyai hikmah disebaliknya. tipulah kehidupan seorang manusia tu sentiasa duduk diatas saja, pasti dia pun pernah merasa duduk dibawah. hidup ini ibarat roda, kadang diatas kadang dibawah. yang dibawah jangan risau, anda tidak selamanya dibawah dan yang diatas pun sama, usah risau kerana anda juga akan merasa duduk dibawah. Semua itu adalah kesan daripada sebarang tindakan yang kita ambil untuk terus maju kehadapan. tipulah kalau manusia tak pernah buat kesilapan. Nobody perfect. Kadang, tuhan menguji kita dengan kesusahan dan terkadang tuhan menguji kita dengan kesenangan, kemudahan dan keselesaan. Apa yang perlu teguh didada adalah menerimanya dengan penuh bersyukur dan membuat sesuatu perkara dengan nama Allah dan kerananya kita melakukan semua perkara.

 

 

twrn tnb

Bersyukur bukan bermaksud kita menyerah. Terkadang manusia alpa. ada yang meneruskan jalan yang telah ada didepannya dengan alasan aku memang ditakdirkan untuk ke jalan ini. Tidak! tuhan hanya menguji sejauh mana usaha kita untuk mencapai apa yang kita nak sebenarnya. Takdir itu ada dua, iaitu Takdir Mubram dan Takdir Muallaq. Takdir Mubram ialah takdir yang tidak boleh diubah, misalnya mati, mati adalah sesuatu yang tidak boleh diubah kerana ia pasti berlaku ke atas setiap insan. Takdir Muallaq pula ialah takdir yang boleh diubah dengan cara berusaha dan berdoa kepada Allah. Misalnya, seseorang yang bekerja dan tidak mempunyai pendapatan yang mencukupi, dia boleh berusaha dengan melakukan kerja-kerja sampingan dan berdoa supaya ditambah rezekinya. (NasbunNurain, 2011).

 

 

 

temuduga prncng

Rezeki daripada tuhan siapa pun tidak menduga. setiap anak adam yang dilahirkan telah dijanjikan rezeki masing-masing. Apa yang penting berusaha. Menanam padi sekangkang kera manakan dapat sebendang beras. begitulah perumpamaan kepada usaha. jika kita berusaha lebih maka hasilnya juga lebih. kalau bukan sekarang pun, berkemungkinan dimasa hadapan. jangan risau, tuhan maha adil. Tidak ada salah bagiNya. semuanya telah disusun elok dan terbaik kepada hambaNya.

 

 

keputusan prncng

Usaha bersedih jika masih tidak dapat apa yang kita inginkan. Walau air mata menjadi peneman, ingatlah lilitkanlah ia pada doa-doa mu supaya kita harus ingat kehidupan kita adalah bergantung seratus peratus kepadaNya. janga pernah lalai dalam melakukan tanggungjawab wajib sebagai seorang umat Islam. Kegagalan sekarang bukan bermaksud gagal selamanya. kegagalan hari ini adalah penyebab untuk kita lagi kuat dimasa hadapan. Apa yang kita lalui sebelum ini boleh dianggap sebagaisatu “training” untuk kita hadapi apa yang sebenar dimasa hadapan. Mungkin sekarang bukan waktunya lagi sebab sekarang bukan yang terbaik untuk diri kita. tuhan nak bagi yang terbaik untuk kita tapi belum tiba masanya. Kita perlu bersabar sepenuh hati dan sentiasa meletakkan harapan hanya padaNya. Niat adalah penting. Jika niat dah salah, maka itu bukan terbaik untuk kita. Pembohonglah kalau cakap aku tak sedih tak dapat jawatan kat atas ni. sebab masa temuduga tu hanya 9 peserta saja dan 3 orang je yang lepas untuk keujian teknikal dan aku salah seorang daripada 3 tersebut. bertambah luluh hati bila dapat tahu kedua-dua dapat tapi aku je yang tak lepas. tapi tak apa, aku tahu, hidup ni bukan selamanya dbawah. mungkin jawatan ini tak sesuai untuk aku dikemudian hari kelak. Syukur.

 

pemakluman uia

keputusan uia

Hati harus sentiasa nekad untuk terus berusaha tanpa henti. banyak kegagalan yang aku lalui. terlalu banyak. boleh kata dari aku di sekolah rendah hinggalah aku di university setahun yang lepas. Apa-apa kegagalan yang telah lalui perlulah redha menerimanya. Mungkin usaha masih belum cukup untuk mendapat kejayaan yang sebenar tanpa belas kasihan dari orang dan hasil dari diri sendiri. Ya, tak ada istilah bodoh dan cerdik. cuma ada istilah rajin atau malas saja. Cuma kita saja yang dapat menentukan kita ni cerdik atau bodoh. Tak dapat masuk universiti tak semestinya orang tu bodoh. terfikir sejenak dengan kata-kata seorang jutawan dunia ni, “I failed in some subjects in exam, but my friend passed in all. Now he is an engineer in Microsoft and I am the owner of Microsoft.”

banyak kata-kata rangsangan dan kisah benar dari orang terdekat dengan aku yang membuatkan aku terus kuat untuk tempuhi segala yang ada dihadapan. antaranya:-

 

-Jangan berangan nak dapatkan apa yang kita nak jika kita tak berani ambil risiko. (arpatlizz classmate dip)

-I left the hardest situation after I can handle it so that it can be a sweetest memory in my life. –myself

- “My dream to become a teacher was shattered loose. I got a job that what I learnt at University but I refused because I have no interest with that. I resigned and continue my study. With the hopes, I tried to apply a job as a lecturer and I did. Now, I am a lecturer for teacher-to-be.”

- “Cekalkan hati. Rezeki In Syaa Allah ada dimana-mana. Nak berhijrah, hati sentiasa akan diselubungi dengan keraguan, bila kita dah mulakan dengan langkah pertama, In syaa Allah kita akan nampak jalan.” - kakak.

-You've got to find what you love. And that is as true for your work as it is for your lovers. Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to love what you do. If you haven't found it yet, keep looking. Don't settle. As with all matters of the heart, you'll know when you find it. And, like any great relationship, it just gets better and better as the years roll on. So keep looking until you find it. Don't settle." - Steve Jobs.

Smile

xo~

mash up 2012

 

The best mash up after 2009 :’) Psy are the only Korean song..

Wednesday, January 9, 2013

menyepi dari blogging

 

assalamualaikum,

huh! rindu pulak nak menaip kt blog ni.. suram sepi je kat sini. yela, sejak ada IG blog dilupakan. cerita pasal fb pulak naik menyampah bila  sign in utk lihat perkembangan famly and rakan terdekat tapi bermacam kerenah manusia pulak kat fb tu.. fb tu memang ada masalah eh?? kejap “you and her already friend” tapi, bila tengok profile “add as friend” tak paham la aku pun. yang lagi naik menyampah bila ada stalkers yang out of no where pun nak add bagai. dengan takde mutual friendnye, dengan gambar n nama yang bukan-bukan. memang aku tak aprove la.. dalam sakit hati dengan fb ni, aku deactivated sementara. sampai bila pun aku tak tahu. cukup lah blog, twitter, n IG saja utk berkongsi dengan semua orang buat masa sekarang. :)

 

deactive fb2

till we meet again. xo~