Tuesday, April 24, 2012

shawl tutorial: hijab labuh


assalamualaikum,
image
memandangkan entry lama ini masih ada yang mencari dan link terus ke blog saya, jadi saya buka balik untuk tutorial ini. ye, saya tau luar sana berjuta-juta gadis yang buat tutorial shawl. so, ilmu milik Allah, marilah berkongsi bersama-sama. =)

 
Picture0282
nak gedik-gedik kat blog sendiri jap eh.  nak buat tutorial tudung labuh. actually, saya tak pakai sangat tudung labuh tapi slow-slow kearah tu lah. n_n
nah, ni tutorial:-
Picture0203
pin kat bawah dagu. sebelah paling pendek dan sebelah paling panjang.
Picture0205
macam ni. sebelah je pnjang.
Picture0206
then, yang panjang tu naikkan keatas mcam kat atas tu.
Picture0207
pin guna jarum.
Picture0208
then, tarik yang panjang tu kearah pendek macam dalam gambar.
Picture0209
lilitkan atas kepala macam tu….
Picture0211
pinkan guna jarum or krongsang. krongsang gantung-gantung pun boleh…
Picture0212
tada…. dah jadik.. n_n
Picture0216
Picture0222
senyuman manis untuk si manis saja.huhu.. gurau-gurau je. =P
tudung ni beli kat TudungPeople from numa collection sila search dalam facebook. dia punya shawl memang besar macam ni. saya suka! n_~

p/s: utk video, boleh lah ke channel youtube saya di http://www.youtube.com/user/nickyfara909/videos?view=0

wassalam… n_n ~












10 comments:

  1. been looking for this tutorial. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. be pleasure to try this tutorial. thank you. =)

      Delete
  2. As-Salam. minta izin utk share tutorial ni di pg LUV hijab ye. TQSM :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'ssalam.. boleh.. dialu-alukan.. :)

      Delete
  3. macam mane nak buat bg kt muka tue xmelekat kat dahi? huhu

    ReplyDelete
  4. macam mana nak buat bagi shawl tue xmelekat kat dahi? huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Material shawl ni mmg xmelekat kt dahi. :) die bkn kaen shawl biasa yg kt kdai. material ni cume kt tudungpeople je ade.. :)

      Delete
  5. saya dah tengok kt tudungpeople.shawl yang awak punya ni nama pe ye.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama shawl ni numa collection. :)

      Delete
  6. saya dah tengok kt tudungpeople.shawl yang awak punya ni nama pe ye.tq

    ReplyDelete