Thursday, April 19, 2012

serabut dalam selesa

 

salah ke aku nak nampak kemas?

salah ke aku bersiap?

aku benci pandangan simata liar.

 

tak ketat namun terletak.

aku tak seksi, betul! aku tak tipu.

sedangkan mengenakan jubah hitam besar tanpa corak,

tudung dilabuhkan melepasi bahu dan dada pun masih mencuri pandangan.

tabbaruj berjubah?? oh, itu tak kena dan itu bukan aku tika itu

tapi mengapa pandangan masih lagi gatal??

hey pemuda, tolong waspada.

aku dah berpunya.

ini bukan perasaan, ini kenyataan.

terima kasih penyelia kerana maklumkan perkara ini.

 

macam betul kata muiezz baju tak cantik,

menarik mata yang memandang.

terima kasih muiezz kerana memuji

terima kasih juga kerana mengkritik.

 

aku benci si panah mata api,

tolong jaga mata anda

jangan terlalu pandang wanita

aku tak selesa!!

kerana mata iman kau goyah,

kerana mata juga hubungan retak!

 

perlukah aku berpurdah?

aku masih rapuh tak daya. T_T

 

alangkah baik jika dapat berjihad dan istiqamah dalam hijrah…  =|

No comments:

Post a Comment